۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۰۸۱
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

 ۲۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق سیل زده کشور اعزام می‌شوند

 ۲۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق سیل زده کشور اعزام می‌شوند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر ترویج روحیه امداد در جامعه از اعزام ۲۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق سیل زده در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در نشست خبری که با موضوع اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، بیان داشت: نخستین برنامه این نهاد، اعزام مبلغ و انجام فعالیت های تبلیغی در سطح استان است که با تعداد دو هزار و 402 مبلغ اجرایی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه همایش های طلایه داران ولایت با هدف توانمندسازی و آماده سازی مبلغان اعزامی در 23 شهرستان استان برگزار خواهد شد، افزود: همایش طلایه داران ولایت در شهرستان مشهد نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده رهبری در سوریه و حجت الاسلام دهشت  و حضور 500 مهمان ، 13 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.

تبیین مبانی قرآنی گام دوم انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پیش بینی شده است که 331 جلسه تحلیل مبانی قرآنی در مجموعه های مختلف شهر مشهد به همت مبلغان مذهبی استان برگزار شود.

وی چهارمین برنامه این نهاد، تقویت روحیه امید به آینده اعلام کرد و گفت: پنجمین برنامه تشکیل پایگاه ها و حلقه های تفسیر و تدبر در قرآن کریم است که با محوریت سوره احزاب در مساجد و دستگاه های اجرایی با یک هزار و 400 حلقه تفسیری اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی  با اشاره به اجرایی شدن این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر در سراسر استان، گفت: این حلقه ها با ایجاد 50 پایگاه تخصصی و محوری توسط اساتید شاخص و ائمه جمعه پیش بینی شده است که شاخص این جلسات نیز تفسیر آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس می باشد.

وی افزود: به دنبال تقویت روحیه امداد در جامعه و با هدف کمک به سیل زدگان، کمک های هیئت های مذهبی، کانون های تبلیغی و کمک های مردمی در سطح استان جمع آوری می شود. هفتمین برنامه این نهاد به اعزام گروه های جهادی و تبلیغی تعلق دارد که به مناطق سیل زده گلستان، خوزستان، لرستان و روستاهای شهرستان های سیل زده استان خراسان رضوی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: رویداد قرآنی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه های این نهاد است که با حضور 718 نفر در دبیرستان شریعتی واقع در خیابان امام خمینی روز جمعه  برگزار خواهد شد. بحث آموزش قرآن کریم با عنوان محافل انس با قرآن به تعداد 964 جلسه پیش بینی شده که در سطح استان برگزار شود.

طرح تبلیغی گام دوم قیام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، برنامه بعدی را ترویج سفره های ساده افطاری معرفی کرد که در مساجد و هیئت های مذهبی 332 جلسه پیش بینی می شود. برگزاری جلساتی با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های این نهاد اعلام کرد و گفت: در این جلسات مبحث اعتیاد در حاشیه شهر مشهد پرداخته می شود که در این خصوص 300 جلسه پیش بینی شده است.

وی افزود: «گام دوم قیام» نیز طرح تبلیغی است که در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در ماه مبارک رمضان اجرایی می شود. براساس یک محتوا به صورت جزوه و مجازی آماده شده است که در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت. دبیرخانه این طرح نیز در حال شکلگیری است که به زودی خبر راه اندازی آن را اعلام خواهیم کرد.

موکب های تبلیغی جهادی در استان های سیل زده

حجت الاسلام صاحبقرانی در مورد کمک‌های این نهاد به سیل‌زدگان بیان داشت: یک روز حقوق پرسنل این اداره کل برای این امر تخصیص یافته است اما تشکل ها و هیئات مذهبی وابسته به سازمان کمک‌های نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری و به این مناطق ارسال کرده‌اند، به طور مثال کمک یک هیئت مذهبی برای این مناطق به ارزش یک میلیارد تومان به تنهایی بوده است.

حجت الاسلام صاحبقرانی همچنین از برپایی موکب های تغذیه و اسکان در استان‌های سیل زده خبر داد و گفت:  از ابتدای وقوع سیل گروه‌های جهادی نیز به این مناطق اعزام شده اند و در حال حاضر یک گروه 30 نفره از طلاب جهادی مشغول فعالیت در مناطق سیل‌زده هستند و برای ماه رمضان نیز 200 مبلغ به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تبلیغات نوین بیان کرد: دوره های سواد رسانه ای در این نهاد در حال برگزاری است، اما گزارش فعالیت های سازمان تبلیغات در رسانه های استان ضعیف است که نیازمند همکاری رسانه ها نوشتاری و تصویری در سطح استان است.

طرح خدمت در مقابل خدمت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای طرح «خدمت در مقابل خدمت» خبر داد و گفت:  در این طرح به دنبال این هستیم تا تشکل ها و کانون های مذهبی و فرهنگی را با یکدیگر آشنا کنیم تا بتوانند با شناسایی ظرفیت های یکدیگر با هم افزایی بیشتری برنامه های تبلیغی و مذهبی را پیگیری کنند.

وی در خصوص ترویج فرهنگ رضوی و زیارت عنوان کرد: با توجه به اینکه مشهد پایتخت معنوی کشور است، این موضوع یکی از دغدغه های اساسی این نهاد می باشد، یکی از برنامه های شاخص ما در این زمینه، فعالیت های دهه آخر صفر است که به زائران امام رضا(ع) خدمات دهی می شود. در طول سال نیز برنامه های فرهنگی برای پارک های سطح شهر پیش بینی کردیم که مبلغان با حضور در این فضاها بحث های مشاوره ای، پرسش و پاسخ و دیگر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ارائه می کنند.

تدوین نقشه راه فضای مجازی استان

حجت الاسلام صاحبقرانی در مورد مدیریت فضای مجازی و سبک زندگی جدید مردم بیان داشت: مبلغانی پیرامون این موضوع در سه سطح عمومی، تخصصی و فوق تخصصی در حال آموزش هستند که رسالت آنها برنامه ریزی نسبت به فضای مجازی و زندگی رسانه ای مردم است؛ همچنین مهمترین فعالیت این افراد خنثی سازی برنامه های دشمنان اسلام و نظام است که برنامه های آن نیز در حال تدوین است.

وی حمایت از تشکل های رسانه ای و فضای مجازی را از دیگر اقدامات در این زمینه معرفی کرد که تنها به بودجه محدود نمی شود و شامل گردهمایی و هم اندیشی هایی است که می توان در قالب آن نقشه راه فضای مجازی استان تدوین کرد./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات